Pages

Thursday, August 28, 2008

Bongok.

2 minggu yg lepas, aku di datangi oleh 2 org yg amat aku banned buat masa ni. Geram teramat sangat sbb aku diganggu.. di office plak tu. Bangang betul. Sehari sebelumnya aku menerima sms dr si lelaki itu menyatakan bahawa si perempuan itu sedang mencari aku skrg ini. Eh, kenapa pulak aku yg nak di attack sedangkan aku takde apa-apa hutang piutang pun dgn dia. Aku mengesyaki bahawa si lelaki itu telah kantoi dgn si perempuan itu makanya aku diminta untuk mengesahkan hubungan kami. (kononnya). Helloooo, aku dah takde apa-apa dgn si lelaki itu occay, si lelaki itu yg terus-terusan menghubungi aku setiap minggu sedangkan aku sikit pun tak hingin n tak kuasa nak layan. Yg buat aku hangin si lelaki itu nak men direct si perempuan itu kat aku buat apa? Setel la sendiri masalah kau. Dah nak kahwin pun. Apa ada kena mengena dgn aku. Berjuta-juta kali si perempuan itu menelefon aku namun sekali pun tak aku angkat. Lantak kau la. Suka-suka nak kacau aku, aku tak kacau idup kau pun.

Aku ingat episod miss call berakhir hari tu juga namun tekaan ku meleset. Dlm pkl 11 am aku menerima panggilan dari bdk reception tingkat bawah, bunyi nya lebih kurang begini.
"Awak, ada buat appointment dgn org ke hari ni?" Aku yg agak surprise, tanya la dia balik.
"Uiks, mana ada. Sapa yg dtg wak? Saya mana ada buat appointment dgn sesapa arini." Sudahnya bdk tu dah gelabah.
"Alamak wak, saya dah hantar diorang naik atas la. Awak bgtau la reception. Sori wak saya tak tau sbb dia ckp ada buat apptment dgn awak so sy hantar la diorang naik."
"Diorang? Ramai ke? Sape yg dtg nih. Camne rupa diorang?" tanyaku, terkujat.
"2 org wak. Laki, pompuan" jelasnya.
"Huh.. giloss"
"Nape wak?"
"Takde pe. Takpe la" aku dah mula mengeluh.

Hmm..camne nak buat nih. Aku dah mula bengang. Call bdk reception dpn tak angkat pulak. Grrr. Sakit nye hati. Tetiba dpt sms dr si lelaki itu. "Sy dah sampai". Huh, suka hati dia je. Aku tak reply, mau pun call. Tak lama selepas tu dia call. Aku tak angkat. Tak kuasa. Tapi takkan nak biar mcm tu je. Aku taknak jumpa dia mau pun si perempuan itu. Apahal kan, suka-suka nak serang aku nih. Last-last aku buat keputusan pg bilik Naz. Lantak korang la..sapa suruh dtg tak inform, siap tipu lagi tuh. Aku tgh busy, suka-suka je masuk opis org. Berjuta2 misscall n sms aku dpt. Aku buat taktau je. Skali bdk reception sms aku. "Akak kat mane? Ada org nk jumpe ni. Hal urgent, dtg dr Alor Setar." Peeerghhh. Sikit punye hebat alasan dia bg. Jauhh tuuu. Sanggup gile babas dtg dari Alor Setar. Yelah sangat. Macam aku taktau dorang dari mana. Aku tak reply pun sms bdk tu. Tapi bila pikir-pikir balik, karang aku nak balik kene keluar pintu dpn, jumpa diorang jgk. Dah sasah tunggu selagi aku tak kuar. Iskh..tensi aku dibuatnya. Agak-agak dah masuk lunch time, aku berkira-kira utk menimbangkan keputusan utk jumpa. Time nih apa nak jadi pun jadi la. Aku dah tak kuasa nak layan, jumpa pun sekadar nak menegakkan hak aku. Hak ape pun aku taktau. So aku sms si lelaki itu suruh dia tunggu aku di luar, dpn lift. Aku bgtau yg aku sibuk, ada meeting lepas tu n boleh jumpa kejap je. Dia jawab, "Pls tunggu nak jumpa kejap je, 5 minit".

Maka aku pun menunggu la diorang kt dpn lift. Apa nak jadi, jadilah. Kau yg dtg nak jumpa aku kan. Tak lama lepas tu ada 2 mahkluk kluar dr pintu lift. Aku tgk je. Wah, si perempuan itu bila nampak je muka aku, terussss berubah wajah. Makin menyampah n hangin aku dibuatnya bila tgk muka si perempuan itu. Dah la datang tak berjemput, dah jumpa nak buat muka dgn aku plak. Banyak cantik la sgt. Si lelaki itu dah mula gelabah. Aku tak tunggu lama terus tanya apahal semua ni, ada ape masalah sampai datang jauh2 bagai. Si lelaki terus meng explain kat aku bahawa si perempuan di blakang tuh tak habis2 mau tau status dgn dia dgn aku camana. Ya Allah, sebab tu aje dia dtg? Nak clarify benda yg tah hapa-hapa, yg tak logik, yg dah lapuk punya cerita? Adui, datang balik semput aku. Sah aku masuk hospital balik nanti. Bertambah2 hangin aku dgr ayat demi ayat dia sambil di sampuk oleh perempuan itu. Amboii, suka-suka hati kau je nak menuduh aku. Laki kau tu yg sibuk-sibuk cari aku apsal? Muka si lelaki dah mcm tertelan sabun je. Si perempuan pulak mula nak naik syeh sbb tak puas hati dgn aku. Ada jgk kena lempang jap lagi. Aku sabarkan je tgk jam dah nak dkt habis lunch. Aku mula buat muka dan menyatakan aku harus pergi skrg sbb ada meeting yg menunggu. Sudahnya si lelaki itu suruh aku masuk ke dalam n kalau ada apa-apa dia akan contact aku. Si perempuan bertambah-tambah la muka 'shit' nya mendengarkan laki tersayang dia berkata begitu. Oi, tak kuasa nak layan laa. Takat laki kau tu aku dah banned pun. Aku sakit hati dan terus mencapai pintu belakang n menghempas dgn kuat. Lantak la sapa nak dgr ke nak terkejut ke tak ku peduli. Tutup je pintu, dada aku rasa nak pecah. Rasa nak hantuk kepala kat dinding pun ada. Rasa nak menangis pun ada, bukan nangis sbb sedih. Sebab bengang nak mampus punya pasal. Ahhh, persetan la. Aku buat keputusan utk menukar no telefon. Aku paling benci nak tukar no. nih sbb tak kuasa nak bgtau semua org. Nak tanak terpaksa. Hmm..sakit jiwa layan manusia mcm nih.

Bongok.....!

0 comments: