Pages

Monday, September 01, 2008

Tak apa.

Last Friday i was asking someone (actually she's a friend, but not anymore, i guess.) about my own money tht she loaned from me.  Before that, i already asked for thousand times since last 2 weeks.  I dunno if it was my stupidity or what but knowing me, if a fren asking me for help, i cant resist myself to give a helping hand.  What a sweetie, am I? It cursed me, i think.  Ok, letme tell u what happened 2 weeks before.

First, i told her tht am in need of money so i ask if she cud give me the money (my money lah kan) and she told me back tht she will give me esoknya.  Ok, i wait.  Then esoknya lagi i asked her again.  She said sorry, she cant give but she promised to minggu depan.  Ok, aku yang baik hati ni, tunggu lah lagi kan.Tak apa. 

Second.  Minggu depannya, aku tengok dia dah tak online YM. Fuck.  I sensed a twinge of being cheated.  Tak apa.  Tgk dua tiga hari lagi. I give her another chance. 

Tak apa.

Kebetulan, celaka berdua tu datang mengacau aku kan.  So i decided to change my phone number.  Then I continued to stalk (stalk tuh!) her again.  Called her thousand times. Using my new number. She didn't even answer to every single call from me. I bet she even ignored any unknown numbers.

Tak apa.

Entah macam mana, satu hari, aku dapat panggilan dari satu nombor yang agak asing.  Nombor hp yg berpangkal dari Perak.  Aku rasa macam boleh agak..yg peliknya bila aku angkat, dia tak bersuara. Then letak. Apakah? Aku tertanya-tanya..siapa tuh. Tapi aku rasa aku tahu jawapannya. Oo..nak main-main ye. Takpe. I'll play your game if you want..

Tak apa.

Esoknya, aku membuat panggilan ke atas nombor tersebut. Terdengar suara perempuan tua. Aku sengaja menembak secara rawak, menanyakan namanya. Lucky me, tht old lady answered that the person i was asking is not there. She's in KL. Yess.. i was damn right. It's her. So why in the first place she called my new number but refuse to answer to my calls? Only god knows. Hmm..Tak apa.

So next week as in last friday, she YM-ed me. I was surprised that she stayed invisible. Oh..all these while she's been online but hiding. Hiding from me, obviously. I didn't have a chance to ask her, dia terus-terusan meminta maaf kepada aku. Kononnya dia tak berniat nak lari. Eh, i didnt say anything pun. Why dia nak terasa pulak aku tuduh dia kan. Faham-faham sendiri la. 
Dan aku tanpa bertangguh, terus menanyakan pada dia, bila yang dia nak bagi tu. Oh, bermula lah episod beribu alasan lagi. Again. Dem. I shoud have known it. Aku rasa macam dah lali je dengar. Tak apa lah. Layan je game dia. Petang dia memintak nombor akaun bank aku untuk kesenangan dia memasukkan duit tu nanti. Ya lah, bila agaknya. Malamnya aku saja check online banking. Tiada perubahan pada angka baki akaunku. Sah lah dia hanya bermain sandiwara. Ewah bahasa aku. Aku geram, terus sms dia dgn bahasa yg agak separa kasar. Oh jangan salah sangka. Aku tak maki dia pun. Cuma pesanan-pesanan terakhir aku yang bergelar sahabat untuk kali terakhir. Dia tak menjawab. Dan itu sahaja sampai lah sekarang. Tiada apa berita dari dia.


Tak apa. Sampai bila? Aku pun tak tahu..

0 comments: