Pages

Thursday, August 28, 2008

Bosan..


Sejak akhir-akhir ni..hidupku terasa amat bosan. Aku tak tahu kenapa..mungkin disebabkan hari-hari melalui proses yg sama..tiada apa yg baru. Mungkin juga kerana byk masalah yg membelenggu diri, bertimpa-timpa. Bosan dgn hidup? Ntahla.. Aku tahu, aku harus bangkit dari semua ini.. Org di sekeliling juga tak byk membantu.. Serasa ingin pergi ke suatu tempat yg jauh dari semua.. Hmm.. Minggu depan dah nak puasa. Kelmarin, tiba-tiba terdetik.. teringat pd arwah mak. Secara tak langsung airmata menitis laju..aku teramat rindukan dia. Tiba bulan puasa..dia lah yg sibuk membebel suruh buat itu, ini.. Tahun ni kali kedua aku menyambut puasa dan raya tanpa arwah mak. Arwah abah, masuk 10 thn. Haiz.. makin sepi hidup aku.

Tiba-tiba teringat lagu ni..
Ketika aku dibelai
Kasih sayang mu terindah
Kau tersenyum bila melihat diri ini

Kini ku telah dewasa
Kasih dirimu tak berbelah bagi
Hanya pada diriku

Seharum bunga indah
Pelukanmu itu sayang
Bak awan biru melindungiku

Hanyalah kasihmu
Yang aku perlu
Tiada duanya untuk kubandingkan darimu

Hanyalah kasihmu.... ohh ibu
Biarlah bersemadi dalam hati
Buat selamanya ohhhh

Kau ternilai bagi diri
Kesungguhanmu mendewasakanku
Andai semua berubah akhirnya
Sinarmu hilang selamanya


Kasih Ibu by Burn

0 comments: