Pages

Friday, December 06, 2013

Papadom 2.. Komedi yang berterusan!





"Papadom 2" mengisahkan tentang Saadom dan anak perempuannya, Mia yang kini sudah dewasa dan bekerja di Kuala Lumpur. Saadom yang ingin melawat anaknya mendapat tahu bahawa Mia kini sedang dilamun cinta dan bersedia untuk berkahwin dengan lelaki idamannya. Untuk menyelidik latar belakang bakal menantunya, Saadom menyamar di tempat kerja Mia di sebuah rumah produksi untuk menyiasat adakah kekasih Mia itu sesuai untuk dijadikan menantu.


3 orang suspek dikenalpasti Saadom sebagai berpotensi menjadi teman lelaki Mia dan dia memulakan operasi mengintip mereka. Hasilnya? Mengecewakan Saadom yang merasakan tiada di antara mereka layak mengahwini Mia.

Saksikan kisah kasih sayang melampau seorang ayah kepada anaknya dan rintangan dua beranak ini menyelesaikan masalah mereka dalam Papadom 2.


Aku berpeluang menyaksikan filem yang merupakan sambungan daripada Papadom 1 bertempat di E Curve pada 4 Disember yg lepas.

Bahagian yang kedua ini bagi aku "touching" nya lain sikit, mungkin sebab watak Mia kali ini sudah mahu berkahwin. Namun masih tak hilang sarat dengan lawak yang selalu disajikan oleh Afdlin, yang mana aku tertarik dengan sentuhan lawak si bakal menantu Saadom. Nak tahu siapa? Saksikan di pawagam minggu depan ok!

P/s: Afdlin juga memberikan hint bahawa berkemungkinan akan ada Mamadom di mana Mia bakal merasakan apa yg Saadom lalui ketika membesarkan anak, nah.. Nanti Mia pulak yg rasa mcm mana nak jaga anak! Hehehe..

0 comments: